2013. augusztus 23., péntek

3. fejezet


2013.09.04. Szerda

Reggel semmi kedvem nem volt kikelni a puha ágyból. Még forgolódtam egy kicsit, majd nagy nehezen kimásztam az ágyból. Rossz látási viszonyok miatt (csukott szem) neki mentem az éjjeli szekrények. Mást nem törtem szét míg oda értem a fürdőbe. Gyorsan elkészültem, majd felvettem egy egyszerű ruhát. A hajam felkontyoltam. Bepakoltam a táskámba, majd lementem a recepcióra kijelentkezni. Elrendeztük a piszkos anyagiakat. Felpattantam a biciklimre és mentem a törzs helyemre.
- Szia Ian, hogy s mint. - ültem fel a székre.
- Hy, Jól és te?
- Királyul. Sikerült a KRESZ vizsgám, holnap lesz az elsősegély. Utána csak vezetnem kell és meg lesz a jogsi.
- Nem is mondtad, hogy vizsgád volt.
- Tényleg? - csodálkoztam.
- Igen. - nevetett az értelmetlen arcomon.
- Kiment a fejemből.
- Azért valami remélem bent maradt. - kocogtatta meg.
- Hé. - csapkodtam a kezét.
Öntött nekem kávét, majd tovább ment kiszolgálni. Végig figyeltem, hogy milyen kedves a vevőkkel, hogy folyamatosan mosolyog és bármire rá tudja őket venni.
- Nézzenek oda. Senki itt is jelen van. - ült le mellém Richard.
- Szia Zoe. - ült le a másik oldalamra a barátja Adam.
Nem foglalkoztam velük. Csak a kávémnak szenteltem a figyelmem.
- Na gyerünk szólalj meg. - lökött meg Richard.
Bokán rúgtam, de a fejem nem fordítottam fel.
- Nézzük, mi van a táskádba. - akarta elvenni tőlem.
Hirtelen Ian elkapta a kezét.
- Takarodj. - mondta Richard-nak.
Még állta pár percig a pillantását, majd elviharzott. Gyáva, csak akkor nagy a szája ha nem fenyegeti 
- Köszi. - öleltem meg a megmentőmet.
- Szívesen.
Megigazítottam a vállamon a táskámat. Mikor indulni akartam akkor vettem észre, hogy Adam még ott maradt.
- Jössz? - löktem meg egy kicsit.
- Persze. - eszmélt fel.
Kizártam a biciklimet, majd magam letett toltam.
- Milyen volt a nyarad? - törte meg a csendet.
- Jó. Nem voltak otthon anyámék.
- Még mindig ennyire rossz a kapcsolatotok.
- Nem. Sokkal rosszabb.
- Nem ért semmit a tanácsom?
- De. Bezártak két hétre.
- Majd helyre jön.
- Hamarabb leszek híres. - nevettem fel.
Ő is mosolygott, majd elmesélte, hogy a nyár nagy részét otthon töltötte az anyjával, vagy táborba volt. Egyre jobban megy neki a foci . Sőt lehet, hogy ösztön díjat kap. Ahogy megérkeztünk az iskolába letté váltunk. Ő ment a barátjaihoz, én meg a terembe. Viszonylag hamar vége lett az irodalom, töri, matek órának. Tesiről meg tudtam lógni. Francián és spanyolon meg nem csináltam semmit. Ahogy vége a sulinak azonnal haza mentem. Otthon "tanultam holnapra".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése